-
大学教員の公募制に関する研究:教員養成系大学・学部の修士課程設置と人材リクルート / 山野井敦徳
A Study on the Open Search System in Academic Marketplace
1-16pp.
-
就職活動の技術支援に関する一実験:高等教育における“出口”支援について / 北垣郁雄
An Experiment on the Technical Support of Students’ Job Hunting: Supporting the ‘Exit’ of Higher Education
17-28pp.
-
高等教育の国際化に関する研究の展開:比較的な視点 / 黄福涛(Futao Huang)
History and Achievement of Research in the Internationalization of Higher Education
29-41pp.
-
大学におけるプロフェッショナル養成:大学の知と現場の知の相克 / 小方直幸
Professional Education Reconsidered : A Conflict between Academic Knowledge and Practical Knowledge
43-58pp.
-
文革後中国における高等教育システムの拡大過程に関する一考察:普通高等教育機関の役割を中心に / 南部広孝
A Study on the Expansion Process of Chinese Higher Education System after the Cultural Revolution
59-71pp.
-
アメリカ合衆国における学生援助政策:費用負担構造と政策モデルの検討 / 吉田香奈
A Study of Student Aid Policy in the United States of America : Sharing the Costs of Higher Education and the Typology of Tuition and Student Aid Policy
73-86pp.
-
The History of Women Student Culture in American Colleges
87-101pp.
-
国民党治下中国における民間研究機関の萌芽と発展:主要5機関の日中戦争勃発までの動向を中心に / 橋本学
A Study of the Establishment and the Development of Private Academic Institutions in China in the Period Governed by the Kuomintang ・Some Trends of Five Research Institutions in the Era before the Sino-Japanese War
103-115pp.
-
The Determinants of Faculty Salaries and Promotion: Comparative Analysis
117-130pp.
-
アメリカの州立大学における教育評価:大学・州・全国レベルでの機構 / 山崎博敏
Evaluation of Teaching and Learning in American Public Higher Education: Institutional, State and National Levels
131-146pp.
-
Corporatization of National Universities and Accounting Issue
147-160pp.
-
Strengthening Higher Education Research and Development in Nigeria Contributions from Japanese System / Christiana Nkechi Omoifo
161-177pp.
-
Organisation of Knowledge Transfers between Universities and Industry in North America, Europe and Japan / Hans G. Schuetze,Tomokazu Fujitsuka(藤墳智一)
179-194pp.
-
〔研究ノート〕
-
オンライン授業を成功に導くための条件:大学院サテライト教室での同期型授業の実験 / 関口礼子,中島透
Conditions to Lead On-Line Course to Success : Experiment of Sychronous Learning in Graduate Schoo
197-213pp.