-
〔論 考〕
-
高等教育組織存立の分析視角(3) : 自己の規律化 / 藤村正司
On the Survival of Higher Education as an Organization: Self-discipline
1-17pp.
-
国立大学における組織再編と学士課程教育の再構築 : 専門分野・教員組織・教育課程の相互連関 / 小方直幸; 立石慎治; 串本剛
Organizational Reform and Reconstruction of Undergraduate Education at National Universities: The Interrelationship between Disciplines, Faculty Arrangement and Curriculum
19-34pp.
-
Effects of Private University Management Reform
35-49pp.
-
授業者の認識変容プロセスに着目したキャリア教育科目の授業サイクルに関する質的分析 : M-GTAを用いて / 宮田弘一
A Qualitative Analysis of the Class Cycle of Careers Education Subjects Focused on the Process of Changing their Teachers’ Recognition: Adapting the M-GTA method
51-66pp.
-
〔研究ノート〕
-
キャリア教育にかかわる樹木理論,その公理と解釈 : 可視的評価と可測的評価 / 北垣郁雄
Tree Theory and Careers Education: The Axioms and the Interpretation
67-81pp.
-
Debt Financing in US Universities in and after the Financial Crisis
83-99pp.
-
大学ガバナンスの効果測定に関する探索的研究 : 項目反応理論を用いたガバナンス変数の妥当性の検証 / 中尾走
Applicability of Measurement Methods in Higher Education: A Case Study of University Governance
101-116pp.